Tak wyglądała stara uszczelka.
Zanim weźmiemy się za reparację najlepiej ściągnąć instrukcje serwisową do swojego samochodu , dzięki której zdiagnozujemy jaką część potrzebujemy, gdzie znajdują się zaczepy, śrubki itp.
Pozwoli nam to uniknąć uszkodzenia elementów i prawidłowe ich złożenie z powrotem.
Najpierw należy zapoznać się z budową drzwi.
Jak widać uszkodzoną uszczelką jest "Outer Weatherstrip". Używaną uszczelkę zakupiłam na allegro za 35zł.
Aby dostać się do uszczelki należy ściągnąć listwę "Sash trim" (trzyma się na 3 śrubkach) i wyjąć odkręcić lusterko boczne, które niestety trzyma uszczelkę:
Oto efekt końcowy:
Aby uszczelka nie zrzesiała, nie pękała i w trakcie mrozów nie przywierała do blachy należy ją zakonserwować. Należy użyć specjalnych środków.
Ja używam dwóch:
- Sonax silikon do uszczelek w formie płynnym z gąbką, który zostawia cienką warstwę a gąbką zbiera nadmiar
- Brumm w spray, pozwala dotrzeć do niedostępnych miejsc np. wewnątrz uszczelki np. przy uszczelce w burcie.
Nie polecam środków w sztyfcie gdyż zostawiają nie równą, grubą warstwę i są bardzo twarde, przez co źle się nakładają i nie docierają do wszystkich miejsc.
Równie dobrze można by było użyć samego spray'a ale nie jest niestety wydajny więc większość powierzchni konserwuję Sonax'em.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńWymieniając uszczelkę na nową powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na jej jakość wykonania. Znajdujące powszechne zastosowanie oringi gumowe https://powerrubber.com/kat/oringi-gumowe/ są podstawowym elementem wszelkich układów oraz instalacji. Im lepsza jest ich jakość, tym bardziej możemy być pewni, że wszystko będzie działać bez zarzutu.
OdpowiedzUsuń