Wersje wyposażeniowe
- Basic,
- DX,
- DXi
- ES,
- ESi ,
- EX,
- LS,
- LSi,
- LX,
- VEI,
- VX,
- Si,
- SiR,
- VTi
Coupe: DX (EJ2) and EX (EJ1).
Hatchback: CX, DX, VX (EH2), Si (EH3).
Oznaczenia na Europę (EDM): DX, LSi, VEi, ESi and the VTi.
Sedan: DX, LX (EG8), EX (EG9).
Silniki
All DX and LX models used the D15B7, while the CX had the D15B8 and the VX had the D15Z1 (VTEC-E engine). The EX and Si trims had the more powerful D16Z6. The SiR was equipped with the 1.6 L B16A1 with VTEC. In Europe the DX had the D13b2, LSi had the D15B2 (hatchback) and D15B7 (Sedan) , VEi had the D15Z1, ESi had the D16z6 and VTi had the B16A2.
DX = 1.3 (75bhp I think)
LSi = 1.5 non-vtec 90KM (90bhp I think)
VEi = 1.5 sohc VTEC-E 90KM (Economy VTEC) D15Y6
ESi = 1.6 sohc vtec 125KM (130bhp) = to oznaczenie dla 3D i 4D na Europę
VTi = 1.6 dohc vtec 160KM (158bhp)
Si = non-VTEC (na rynek Burundi) D16A9
LS = 15 VTEC 114KM
1.3 DX (75 bhp) D13B2 Carb Non Vtec 16v Torque:102Nm Top Speed:106mph SOHC
1.5 LSi (90 bhp) D15B2 DPFI Non Vtec 16v Torque:119Nm Top Speed:110mph SOHC
1.5 VEi (90 bhp) D15Z1 MPFI Vtec-e 16v Torque:129Nm Top Speed:112mph SOHC
1.6 ESi (125 bhp) D16Z6 MPFI Vtec 16v Torque:142Nm Top Speed:121mph SOHC
1.6 VTi (160 bhp) B16A2 MPFI Vtec 16v Torque:150Nm Top Speed:134 mph DOHC
VTi było również po raz pierwszy dostępne jako limuzyna, co stanowiło praktyczny sportowy samochód dla czterech osób. Z zewnątrz auto można było odróżnić po charakterystycznych 15-calowych felgach oraz naklejce DOHC VTEC w tylnym dolnym rogu karoserii.
Wersja VTi różni się wyposażeniem, posiada regulowaną kolumnę kierownicy, tylną wycieraczkę o kilku trybach pracy, wyciszenie maski, lepszy system stereo, podświetlane lusterko dla pasażera, podnóżek dla kierowcy, lakierowane elektrycznie sterowane lusterka oraz elektrycznie sterowany szyberdach, oraz charakterystyczną dokładkę przedniego zderzaka. We wnętrzu zmieniono fotele, w wersji 4d miejsce tylnej kanapy zajęły dwa sportowe fotele z podłokietnikiem. Kolejna implementacja silnika DOHC VTEC o kodzie B16A2 osiągała 160 KM oraz zwiększony moment obrotowy. Zmieniono również sterowanie sprzęgłem z mechanicznego na hydrauliczne oraz przełożenia w skrzyni biegów, co w połączeniu z opływowym nadwoziem pozwoliło podnieść prędkość maksymalną do 215 km/h.
W wersji SiR inne było wnętrze, gdzie w 3d zastosowano inne tylne fotele, inaczej rozplanowano bagażnik z podwójnym schowkiem oraz zastosowano inne zegary.
Wyposażenie
CIVIC 1,3
Wyposażenie:
- najczęściej szare plastiki
- ciemna szara lub kremowa tapicerka
- brak elektryki
- zegary bez obrotomierza
- brak poduszek powietrznych
- brak wspomagania
- koło dojazdowe
- krótka konsola środkowa
- brak klimatyzacji
- krótka nie lakierowana lotka
- brak „cypelka” do podnoszenia tylnej szyby
- brak schowków w drzwiach
- brak tylnych zagłówków
- brak ABS-u
- brak rozpórki kielichów
- tarcze hamulcowe na przedniej osi, na tylnej bębny
Wyposażenie:
- najczęściej szare plastiki, występują czarne
- najczęściej jasna szara tapicerka, kremowa lub ciemna szara (zestawienie z czarnymi plastikami)
- pełna lub częściowa elektryka
- zegary z obrotomierzem
- występują poduszki powietrzne (roczniki z końca produkcji)
- wspomaganie kierownicy
- najczęściej krótka konsola środkowa
- w drzwiach schowki
- najczęściej brak „cypelka” do podnoszenia tylnej szyby -najczęściej krótka lotka
- występuje klimatyzacja
- brak tylnych zagłówków
- czasem występuje dokładka przedniego zderzaka
- występuje ABS
- brak rozpórki kielichów
- pełno wymiarowe koło zapasowe
- tarcze hamulcowe na przedniej osi, na tylnej bębny
Wyposażenie:
- szare plastiki
- szara tapicerka w charakterystyczny wzór nie występujący w innych wersjach
- pełna lub częściowa elektryka
- zegary z obrotomierzem
- występują poduszki powietrzne (roczniki z końca produkcji)
- wspomaganie kierownicy
- najczęściej krótka konsola środkowa
- w drzwiach schowki
- najczęściej brak „cypelka” do podnoszenia tylnej szyby
- najczęściej krótka lotka
- występuje klimatyzacja
- tylne zagłówki
- czasem występuje dokładka przedniego zderzaka
- występuje ABS
- brak rozpórki kielichów
- pełno wymiarowe koło zapasowe
- tarcze hamulcowe na przedniej osi, na tylnej bębny
Wyposażenie:
- najczęściej czarne plastiki, występują wersje z szarymi (wnętrze charakterystyczne niespotykane w innych wersjach)
- najczęściej czarno/czerwona tapicerka w charakterystyczny wzór, występuje również szara w charakterystyczny wzór w zestawieniu z szarym środkiem
- pełna elektryka
- zegary z obrotomierzem
- często rozbudowana konsola środkowa
- w drzwiach schowki
- zdarza się brak „cypelka” do podnoszenia szyby tylnej
- długa lakierowana lotka
- często z klimatyzacją
- ABS
- dokładka zderzaka przedniego
- często występuje podłokietnik
- przednia rozpórka kielichów
- tarcz hamulcowe na obu osiach
- przednie fotele profilowane
- tylna kanapa dwu miejscowa, profilowana
- charakterystyczne felgi
https://www.google.pl/search?q=DX+VEi+ESi+VTi&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=vx7aVPetMo-H4Aba54DwCQ#q=DX+VEi+ESi+VTi&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&start=20
http://www.d-series.org/forums/514289-post1.html
http://www.hondapower.de/forum/archive/index.php/t-39225.html
http://civic5g.pl/printview.php?t=57&start=0
http://www.hondaradom.pl/honda-civic-3d-hatchback-%281992-1995%29,46.html
http://www.civic5g.pdg.pl/inne.php?inne=opis_civic
Świetnie napisany wpis. Czekam na wiele więcej
OdpowiedzUsuń