środa, 25 grudnia 2013

Konserwacja podwozia - Wstęp

Lubię samodzielnie coś zrobić - niesamowicie satysfakcjonuje mnie łamanie kolejnych granic, tym bardziej, że jestem kobietą a ponoć kobiety takich rzeczy nie potrafią robić ;).
Tym bardziej, że udało mi się zdobyć instrukcję serwisową do mojej Hani co zmotywowało mnie jeszcze bardziej. Przecież wszystko jest dla ludzi ;) a internet to nieograniczone źródło wiedzy.
Poza tym wychodzę z założenia, że jak coś ma być zrobione dobrze zrób to sam - żaden mechanik nie włoży w mój samochód tyle serca co ja. Nie ma co ukrywać oszczędzam też sporo pieniędzy.
Dzięki mojej kochanej mamusi mam dostęp do garażu i wszystkich w nim wygód. Szkoda tylko, że nie ma tam kanału ;/. Ale jest prąd, oświetlenie, stolik i zadaszenie ;)

Postanowiłam podzielić się, moimi doświadczeniami z "napraw to sam". Wiele z tego co robię jest uniwersalna dla większości samochodów. Może komuś moje posty pomogą.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Co nam będzie potrzebne

Podstawowe narzędzia:
 


Wiertarka i szlifierka kątowa:



Sprężarka/Kompresor:
 

Zestaw do malowania:
 Pistolet do ropowania/mycia (dolny zbiornik), Pistolet do malowania/lakierowania(zbiornik górny), Pistolet z manometrem i końcówką do pompowania kół, Pistolet do przedmuchiwania

 

Różne szczotki druciane do wiertarki jak i szlifierki kątowe:

 


Papier ścierny:

Podnośnik hydrauliczny (żaba):
Okulary ochronne i maska:

 

Folia ochronna i taśma:


Rękawice ochronne:


Kombinezon malarski:

 

Gąbka i druciki



Pasta do mycia rąk, ręczniki papierowe i apteczka:


Farelka do ogrzania pomieszczenia:



1 komentarz:

  1. Szczerze mówiac to wydaje mi się, że jeśli chodzi o dobrej jakości i niezawodne zabezpieczenia antykorozyjne, to moge wam od siebie polecić te usługi https://www.metaltech.pl/zabezpieczenia-antykorozyjne/ . Moim zdaniem to najwyższy poziom jaki możecie osiągnąć, tak aby przez długi czas nie obawiać się rdzy

    OdpowiedzUsuń