niedziela, 28 grudnia 2014

Woda w bagażniku lub pod nogami. Uszczelnianie tylnej burty + dachu + szyby czołowej + podszybia + progów + drzwi

Woda może pojawić się w wielu miejscach. Najczęściej w bagażniku i pod nogami kierowcy lub pasażera.
Woda z przodu samochodu:
- nieszczelną przednia szyba, 
- nieszczelne łączenie blach dach-słupki
- nieszczelne podszybie. 
- nieszczelności z komory silnika
- nieszczelne drzwi - nieszczelna folia dzieląca drzwi od tapicerki (może się lać np. po głośniku)
- nieszczelne progi
- nieszczelny szyberdach

Woda w bagażniku:
- nieszczelne lampy
- nieszczelne szyby boczne
- nieszczelność na uszczelkach burty i wokół szyby tylnej
- nieszczelność na lini pas_tylni-karoseria
- nieszczelna nadkola
- nieszczelny mechanizm otwierania klapki wlewu paliwa
- nieszczelność przy mocowaniach klapy i tylnej szyby

Uwaga
Jeśli nie potrafisz lub nie masz "dojścia" do podejrzanego miejsca, możesz zrobić 'test bibuły'. Mozna użyć też zwykłego papieru toaletowego.
Papier wkładamy w miejsce podejrzane i polewamy karoserię wodą. Potem patrzymy czy papier jest mokry.
Inny test to "test woda-powietrze". Polewamy karoserię wodą a od wewnątrz psikamy z powietrzem z kompresora. Patrzymy gdzie na zewnątrz pojawią się bąbelki powietrza.

Uszczelnianie dachu
Woda może dostawać się przez mocowania listwy dachowej lub wzdłuż listw dachowych w miejscu łączenia dachu ze słupkami...

Przeciekać może też przez szyberdach, u mnie akurat ciekło w zaznaczonym miejscu:


Warto też zbadać miejsce mocowania anteny:



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uszczelnianie przedniej szyby
Nieszczelna może być uszczelka szyby przedniej (czołowej) lub zardzewiała blacha wokół szyby.
W takich przypadkach pomoże tylko ściągnięcie szyby i zrobienie blachy jak należy. Warto przy tym ściągnąć podsufitkę aby jej nie poniszczyć.




Przy ściąganiu listw bocznych należy uważać na plastikowej spinki. Zawsze jakaś się złamię.
Oto wygląd spinek w które warto się zawczasu zaopatrzyć:
- (4x "Retainer") x 2 listwy = 8 sztuk

- (4x "CLIP A") x 2 listwy = 8 sztuk
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uszczelnianie podszybia
Przeciekać może tez przez przerdzewiałe podszybie:


Podszybie posiada trzy poziomy uszczelnia na bazie uszczelki. Z wiekiem uszczelka parcieje i należy ją wymienić.
Aby zdjąć podszybie należy zdemontować wycieraczki. Najprościej użyć ściągacza do wycieraczek:
Jeśli wycieraczki mamy ściągnięte możemy odpiąć mocowanie podszybia:


Najpierw odpinamy główne spinki znajdujące się tuż przy szybie. Niestety są to wciskane "kołeczki" i łatwo nie wychodzą. Mnie się trzy urwały.
- 7x spinka podszybia

Następnie musimy odpiąć spinki trzymające z jednej strony uszczelkę podszybia a z drugiej strony łączące podszybie z karoserią. Spinki bardzo ciężko się zdejmuje i często dochodzi do uszkodzenia. ja sobie radziła kleszczami, którymi podtrzymywałam spinkę i małym śrubokrętem, którym wyciskałam od środka łapki spinki. 


Samo wyciskanie od spodu i chwytanie kombinerkami na nic się zdawało. Oto spinka, którą warto zakupić:
-  9x Spinka uszczelki podszybia


Po zdjęciu podszybia ukazuje się otwór wlotowy nawiewu, który warto zabezpieczyć, np. pończochą, aby do nawiewu nie dostawały się liście itp.:



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Uszczelnianie tylnej burty
Najczęściej leje się po tylnych lampach w miejscach łączenia śrub i wokół wnęki montażowej.
Czasem zdarza się przeciek w miejscu mocowania "podkładki" pod tylni zderzak, która znajduje się w dolnym zewnętrznym rogu lamp tylnych.
Innym miejscem jest miejsce odpowietrznika pod lewą tylna lampo oraz wlew paliwa.


Pozostaje jeszcze miejsce wokół uszczelki. Rzadko się zdarza też, że pęka oryginalne uszczelnienie tylnego pasa i woda dostaje się podczas jazdy przez łączenie blach pasa z karoserią.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Uszczelnianie drzwi
Woda w drzewcach może się przedostawać przez nieszczelną folię oddzielająca drzwi od tapicerki.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieszczelność otwierania klapki wlewu paliwa




Materiały
http://civic5g.pdg.pl/inne.php?inne=liscie
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?25425-Woda-pod-nogami-pasa%BFera
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7345-Pozbycie-si%EA-kapania-wody-do-%B6rodka-przez-podszybie&highlight=woda%20kabinie
http://civic5g.pl/printview.php?t=12577&start=0&sid=d8945073fc02200c2b59e0f09bab7842
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?87196-Woda-po-lewej-stronie-samochodu
http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=282421365&page=499&vc=1
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?200085-Przeciek-wody-pod-nogi-kierowcy
http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=23024
http://civic5g.pl/printview.php?t=23024&start=0&sid=450132a5be941f7cd7820099d8c26d12
http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?topic=41562.0
http://www.civicforum.pl/showthread.php/38650-Woda-pod-nogami-pasa%C5%BCera-!-POMOCY-zanim-przyjdzie-zima-%29
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?161712-Woda-lej%C4%85ca-si%C4%99-z-podsufitki-do-baga%C5%BCnika
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?32446-chlup-chlup-chlup
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?54987-Z-cyklu-WODA-W-BAGA%C5%BBNIKU-FINA%C5%81-%28male-fotostory%29
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?61435-kupuje-civica-ale-mokro-ma-w-baga%C5%BCniku!!!!!!1

8 komentarzy:

  1. ja pierdole,co mnie podkusiło żeby kupić honde civic 8 generacji

    OdpowiedzUsuń
  2. też mam problem z wodom w bagażniku z prawej strony udało mi się uszczelnić ale z lewej się gdzieś leje masakra

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja walczę z tym problemem od 2-3 lat. Jest to nieczysta walka. Pomijam fakt, że samochód ma prawie 20 lat - pomijam, bo to jest problem w stylu "ten typ tak ma". Przez pewien okres prawie nie miałem wody w bagażniku. Było to w okresie letnim, więc wtedy, gdy sporo pada i opady są dość intensywne (burze). U mnie problem występuje w samej klapie bagażnika. Po prostu rdzewieje. Gdy we wspomnianym okresie wstrzyknąłem silikon w każdą dziurkę w klapie, to problem prawie zniknął. Jednak korozja postępuje. Zapewne zrobiły się nowe dziurki i przestrzenie, którymi woda się przedostaje. Kropla drąży skałę, tym bardziej deszcz drąży korozję. Wiem też, że jest to problem w Civicach różnych generacji. Moja VI generacja była moim pierwszym samochodem - tani, w sam raz do nauki jazdy. Marzyłem o VIII generacji. Na szczęście problem z wodą w bagażniku pojawił się przed wydaniem pieniędzy na VIII generację, gdyż w niej również występuje ten problem. Po tych doświadczeniach i informacjach, Hondzie już dziękuję. Poza tym widziałem Toyoty Corolla produkowane około 1999 roku, podobnie jak VI generacja Civica, i subiektywnie są one w znacznie lepszej kondycji blacharskiej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam problem z woda w sedanie leci mi po nad kolach co mam zrobic

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. niestety przy 20 latach zaczyna przeciekać. Ja uporałem się z przeciekami z przodu. Teraz od roku walczę z wodą w bagażniku.
    Manual bdb zrobiony.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam mam problem z lewej strony jak otwiera się bagażnik to leje się woda :@ gdzie jest ten mechanizm otwierania drzwi :x

    OdpowiedzUsuń