poniedziałek, 2 czerwca 2014

Rota Speedline Corse SL2 Marmora Rally


Efekt przed (stalowe felgi z kołpakami 13" + opony 175/70R13)


Efekt po (Speedline Corse SL2 Marmora Rally White 15" + opony 185/55R15)


To nie fotomontaż! Tak ładnie wygląda biała felga. Wyrazisty i kontrastujący kolor. Nie to co szarawe srebrne i niknące, we wnęce nadkola, czarne felgi.


Producent

Firma RONAL założona została w roku 1969. Należała wówczas do światowych pionierów na rynku kół z metali lekkich
RONAL GROUP dostarcza pierwszego wyposażenia wszystkim znanym producentom samochodów osobowych, a marki własne RONAL i SPEEDLINE CORSE istniejące na rynku osprzętu oferują obszerną i aktualną gamę obręczy odlewanych i kutych z metali lekkich.

W Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej znajduje się fabryka felg aluminiowych firmy Ronal Group.

Marki własne Ronal Group:
- Ronal
- Speedline Corse
- Speedline Truck


Marka Speedline Corse

Firma SPEEDLINE została założona w roku 1975, kiedy to nastąpiło przejęcie zakładu drobnego rzemieślnika specjalizującego się w produkcji felg wyścigowych. Od tego czasu firma rozwijała swoją wiedzę i technologię, aby w końcu stać się jednym z najlepszych producentów felg aluminiowych wykonanych ze stopów lekkich.

Dostarczają koła najlepszym markom światowym, takim jak: Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche i wielu, wielu innym.
Obok prestiżu marki SPEEDLINE jako producenta oryginalnego wyposażenia samochodów sportowych, są jeszcze niedoścignione sukcesy naszej marki SPEEDLINE CORSE w sporcie samochodowym. W chwili obecnej 69 tytułów mistrza świata FIA w Formule 1, Rajdowych Mistrzostwach Świata, Super Touring i GT Racing świadczy o kompetentnym serwisie i niezawodności SPEEDLINE CORSE.
Obecnie firma Speedline specjalizuje się w produkcji felg aluminiowych przeznaczonych na fabryczne wyposażenie aut (OEM) wielu europejskich marek oraz do samochodów biorących udział w imprezach sportowych.

Felgi Speedline Corse SL2 Marmora Rally

Felgi występują w 4 kolorach:


Felgi Speedline SL2 Marmora Rally występują najczęściej w rozmiarach 15, 16, 17 i 18 cali.

Występuje w szerokościach:
6.5x15   7x16   7.5x17   8x18   8.5x20   9.5x20

Felgi w rozmiarach do 17" zostały odlane metodą niskociśnieniową. Większe rozmiary (od 18") zostały wyprodukowane w technologii flow forming (rolowanie), która zapewnia niską wagę oraz wysoką gęstość materiału. Felgi rolowane są lżejsze i bardziej wytrzymałe niż obręcze wykonane metodą niskociśnieniową.

Do kompletu felg klient otrzymuje dekielki (zaślepki) z logo producenta oraz (jeśli są niezbędne) śruby lub nakrętki (w zależności od modelu auta) i pierścienie centrujące.


Długość ramion zależy od rozmiaru:

Rozmiar 18"

Rozmiar 15"


Oto jak wygląda felgi w różnych widokach:





Gdzie kupić:
Felgi i opony zostały zakupione w salonie Lexusa w Katowicach. Cena tak samo atrakcyjna jak w sklepach internetowych ale za to większa pewność, że felgi są nowe, proste i ogólnie w idealnym stanie.

Nie raz się zdarzyło, że felgi zakupione w sklepie zostały np. uszkodzone w sklepie a ty nie spisałeś protokołu przewozu i nie masz jak reklamować, że to nie z twojej winy.

W salonie Lexusa felgi i opony zostały od razu założone na autko i do domu wróciłam na nowych kółkach. Dodatkowo dostałam Lexusowe chromowane wentylki. Jako, że byłam wyjątkowo dociekliwa, upierdliwą klientką (dopytywałam się o szczegółowe parametry felgi, opon itp) serwis nie miał ze mną łatwo ;) ale muszę pochwalić za cierpliwość i zachowanie profesjonalizmu.

Uwaga
Szukając felg byłam w pewnym warsztacie, gdzie potraktowano mnie jak "głupią gąskę" i na pytania o parametry opon, felgi gościu odpowiadał, żebym sobie tym głowy nie zawracała bo on wszystko dobierze tak by było dobrze. Biedak nie wiedział, że "głupią gąską" nie jestem i co niego o felgach i oponach wiem i chciałabym wiedzieć za co dokładnie płacę i jakie to ma parametry. Jak nie zdecydowałam się nic u niego kupić to powiedział na odchodne, żebym mu więcej nie zawracała głowy. Przepraszam, ale w dzisiejszych czasach klient wymaga większego profesjonalizmu.
Jeśli Was tak zbywają to w razie problemów, reklamacji będą was tak samo traktować, nie mówiąc o profesjonalnym montowaniu felgi (pozdzierany lakier przy montażu, montaż na suchą piastę, lub miedziana pastę na felgę aluminiowa i dokręcanie śrub pistoletem pneumatycznym - kto zna temat ten wie czym to się kończy). To nie są małe pieniądze ale pozwolić sobie na błędy i uszkodzenia.
Dlatego lepiej wybrać profesjonalny salon.


A jak wygląda na innych autach:
Jak widać najlepiej prezentuje się z tego modelu biała felga na autach w kolorze czerwonym i niebieskim. Pasuje również do białych aut.












http://www.felgi.pl/artykul/speedline
http://www.ronal-wheels.com/pl/strona-glowna.html
http://autokult.pl/13895,podrobki-felg-aluminiowych-dlaczego-sa-gorsze



3 komentarze:

  1. To już wiem, czyja taka ładna honda stoi pod blokiem obok :) Myślałem, że ktoś rajdówkę szykuje. Mam nadzieje, że na wiosnę moja rajdówką też stanie na tych felgach, ale u mnie lekkiego życia mieć nie będą

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Chciałabym kiedyś wziąć udział w jakimś wyścigu. Szkoda mi jednak trochę mojej Hanki. Mam do niej wielki sentyment. Zresztą przygotowania i leczenie ran po rajdach kosztuje...
      A co do felg...Jeden wielki minus, o którym się przekonałam parkując blisko krawężnika - felga wystaje poza obrys opony i parkując już zarysowałam dwie felgi... Nie powiem, przeżywam każde ich uszkodzenie :(

      Usuń
  2. Bardzo ładna Honda i akurat ten model Civica był moim pierwszym autem. Dokładnie pamiętam, że również ubezpieczenie OC https://kioskpolis.pl/uniqa/ wyrabiałam w tym samym towarzystwie i tak trwa do dziś. Bardzo fajne wspomnienia i w sumie ubezpieczenie nadal warte tego aby je mieć.

    OdpowiedzUsuń